Biografklub Danmark blev digitaliseret og virkelig værd at tale om

Biografklub Danmark blev digitaliseret og virkelig værd at tale om

Biografklub Danmark har i + 15 år sørget for, at danskerne har kunnet se kvalitetsfilm til halv pris via et årsabonnement med rabatkuponer til 10 prædefinerede kvalitetsfilm. Kunderne har hidtil betalt én gang årligt og langt størstedelen har fået fysiske kuponer tilsendt, som de har klippet ud, inden turen gik i biografen.

OPGAVEN
Ny platform og go-to-market strategi
I 2016 skulle Biografklub Danmark relanceres med et nyt website og en medlems-app (både til iOS og Android). Der var et naturligt frafald i klubbens loyale men aldrende medlemmer, og de digitale platforme skulle gøre klubben attraktiv over for et yngre segment, som er digitalt hjemmevante og går op i tilgængelighed og lethed. Derudover skulle de give mulighed for at knytte det enkelte medlem tættere til sig gennem løbende en-til-en kommunikation.

STRATEGIEN
Længe leve den gode kundeoplevelse
Platformene var defineret fra starten af. Nu handlede det om at styrke klubånden og den gode kundeoplevelse. Udfordringen var at opdatere Biografklubben til version 2.0. uden samtidig at miste en stor del af de loyale, men meget traditionelle medlemmer. Derfor blev hele forretningen ikke digitaliseret fra dag ét. De nye digitale tilbud blev introduceret som nye attraktive muligheder oven i de eksisterende abonnementsformer og analoge kuponer.

RelationshusetGekko udtænkte en ny type medlemskab til den moderne, digitale forbruger. Flex-medlemskabet er et løbende abonnementet, som også giver mulighed for at springe film over. Derudover blev der udviklet helt ny designretning, loyalitetskoncept og kundelivscyklus-flow.

 

Biografklub Danmark samler automatisk kundedata, der kan styrke deres kommende en-til-en medlemskommunikation

 

LØSNINGEN
100 % digital Biografklub Danmark fyldt med oplevelser
Den nye digitale løsning blev udviklet, så de enkelte platforme spejler hinanden. Dvs. medlemmer kan tilgå deres profil og kuponer, uanset hvordan de vælger at interagere med klubben. Løsningen indeholder kun de vigtigste funktioner, som gør det nemt at købe og udnytte medlemskaber.

Rabatkuponerne blev digitaliseret, så de nemt kan opbevares, videresendes og bruges direkte på mobilen, og det blev muligt for medlemmerne at optjene lodder via deres digitale aktivitet og dermed deltage i løbende konkurrencer. En bonus for Biografklub Danmark, der helt automatisk samler kundedata, som kan styrke en-til-en medlemskommunikationen.


Hvis du vil vide mere om vores erfaringer med kundeoplevelser og apps, er du velkommen til at kontakte Maria Furbo på maf@rhg.dk eller +45 28 45 04 11


  • Client Biografklub Danmark
  • Date 2. september 2016
  • Tags App, BTC, Integreret, Kampagne
  • URL View Project