Eurojackpot vinder stort i kampen om postkassen

Eurojackpot vinder stort i kampen om postkassen

OPGAVEN
Skab kendskab til og køb af Eurojackpot
Eurojackpot er det store europæiske lotteri, udbudt af Danske Spil, med min. 63 mio. kr. i 1. præmiepuljen hver fredag!

Eurojackpot er det nyeste lotteri hos Danske Spil, og derfor med stort potentiale for at fange nye spillere – og allerhelst køb PLUS abonnementer, hvor man spiller med hver eneste fredag via Betalingsservice. Men hvordan får vi skabet kendskab til Eurojackpot og køb?

STRATEGIEN
Kendskab via postkassen
En husstandsomdelt adresseløs direct mail er et godt medie til at nå rigtig mange forbrugere. Men kampen om opmærksomhed i postkassen er også benhård. Vi skal skille os ud fra alverdens farverige tilbudsaviser og kataloger.

I februar 2015 vandt en dansk kvinde en gevinst på 315.000.000 kr. Danmarkshistoriens største. Hypen om den store gevinst blev vores kreative udgangspunkt for en DM, der nåede 1,5 mio. danskeres postkasser i marts 2015.

LØSNINGEN
En 90 cm lang indkøbsbon + lykkenummer-lokkemad
Vores direct mail tog form af en indkøbsbon fra den fiktive ”Jackpot Shoppen”, der iscenesætter og synliggør, hvor ufattelig meget man kan købe for 315 mio. kr. Fx 2 rejser til månen t/r. En butler. En helikopter. Og 142 kg skumfiduser. Bonen var 90 cm lang!

For at aktivere forbrugerne og trække dem online, brugte vi en tidligere afprøvet metode med et lykkenummer. Når man taster sit lykkenummer på en kampagnelanding page, kan man straks se, om han har vundet 100.000 kr. Hvis ikke peger vi videre til danskespil.dk, hvor man kan spille Eurojackpot for real eller tegne et PLUS abonnement og få chancen for at vinde vildt mange millioner hver fredag.

 

Kampagnen lykkedes i stor stil
• 1,5 mio husstande har mødt Eurojackpot.
• 5,67 % indtastede lykkenummer og interagerede med brandet
• De fleste gav permission til videre email-bearbejdning
• Nysalget af PLUS abonnementer steg til index 201 i uge 13 og 14.

 


Hvis du vil vide mere om vores erfaringer med direct mail og lykkenumre, er du velkommen til at kontakte Jan Køhler på jak@rhg.dk eller +45 40 57 98 58


  • Client Danske Spil
  • Date 2. september 2016
  • Tags Award, BTC, Kampagne
  • URL View Project