Mission fuldført! Kandidaterne stod i kø

Mission fuldført! Kandidaterne stod i kø

OPGAVEN
En rekrutteringskampagne til officersuddannelsen
Forsvaret ønskede at udvikle en rekrutteringskampagne, der kunne tiltrække de unge, der ikke umiddelbart tændte på eller kendte til Forsvarets uddannelser. Målet var at få dem til at se officersuddannelsen som et ligeværdigt alternativ til andre videregående uddannelser.

STRATEGIEN
100 % integreret kampagne med digitalt afsæt

Strategien tog udgangspunkt i en 100 % integreret kampagne med et digitalt afsæt. Målet var at involvere den unge målgruppe (18-25 år) dybere i Forsvaret og officersuddannelserne op opnå tilmelding til introduktionsdagene samt permissions til videre e-mail kommunikation.

LØSNINGEN
Test! Er der en officer i dig?
360 graders kampagne, der byggede op til en online officers-test: “Test dig selv og se om du har en officer i dig”. Testen afdækkede officerspotentialet gennem en række relevante intelligensopgaver, der skulle udføres på tid. Her fik ansøgeren svar på, om denne var kvalificeret til officersuddannelsen og en opfordring til at tilmelde sig introduktionsdagene eller ansøge om optagelse.

 

Kampagnen lykkedes!
• 478 besøg på kampagnesitet i kampagneperioden. Indeks 217 i forhold til målet
• 805 gennemførte officerstest på sitet
• Slutresultatet blev 874 ansøgere. Indeks 137 i forhold til mål
• Tilmeldingen til introduktionsdagene måtte tages af før tid! 2.855 tilmeldinger via kampagnesiden
• 674 nye e-mail permissions til emnebasen alene på baggrund af officerstesten

 


Hvis du vil vide mere om vores erfaringer med kundeoplevelser og lead generering, er du velkommen til at kontakte Maria Furbo på maf@rhg.dk eller +45 28 45 04 11


  • Client Forsvarets Uddannelser
  • Date 12. december 2016
  • Tags App, Banner, BTC, Integreret, Kampagne